Studiereis Amerika

14 juni 2018 - Utrecht, Nederland

Hoi en welkom op mijn blog! Van 16 t/m 24 juni ga ik mee op een studiereis naar de Verenigde Staten. De reis wordt georganiseerd door Rokus Loopik en Harry Gras. We gaan de steden Boston, Burlington (Vermont), Poughkeepsie en New York bezoeken. Hier zullen we veel mensen ontmoeten en projecten bezoeken, veelal opgezet door peers. Het doel van de reis is om te kijken hoe peer support, de GGZ en de maatschappelijke zorg in Amerika zijn georganiseerd. We worden uit onze comfortzone gehaald, zullen inspiratie opdoen en onze horizon verbreden. Ik wil dat de kennis en ervaringen die ik in Amerika haal niet verloren zullen gaan en zal daarom dit blog bij gaan houden! Ook hoop ik dat ik anderen kan inspireren met de dingen die we leren op deze Learning Experience en wil ik de opgedane kennis mee terug nemen naar Nederland!

We reizen aanstaande zaterdag met een groep van 14 mensen van Amsterdam naar Boston. De groep is in de afgelopen maanden 3 keer bij elkaar gekomen om zich voor te bereiden op de reis. Tijdens de laatste bijeenkomst kregen we te horen dat er de eerste avond in Boston een soort bonte avond wordt georganiseerd. We gaan eten met mensen van meerdere organisaties uit Boston en daarna is er ruimte voor presentaties en creativiteit. Toen ik vroeg of er een piano was, zei Rokus dat hij dat niet wist maar dat hij waarschijnlijk wel kon regelen dat er een piano zou komen. Momenteel ben ik dus, naast de voorbereidingen op de reis, ook bezig met het leren van 2 pianostukken. Ik vond het eerst heel spannend maar nu vind ik het vooral heel gaaf dat ik straks in Amerika waarschijnlijk mag gaan optreden voor een Amerikaans-Nederlands publiek!

De tweede dag in Boston gaan we elkaar allemaal een verhaal vertellen over een persoon uit ons leven die ons hart geraakt heeft. Hiervoor moesten we zelf een plek in Boston uitkiezen die iets voor ons betekent. Nou ben ik nog nooit in Boston geweest, maar ik wist wel meteen dat de plek waar ik wil vertellen het New England Holocaust Memorial is. Ik hoop dat ik later nog kan toelichten waarom ik hiervoor gekozen heb.

Voor meer informatie over wat een Learning Experience inhoudt kun je op de site van Rokus kijken: http://www.rokusloopik.com/ggz-studiereizen-voor-peers-professionals-and-policy-makers/

Ik hoop snel weer een stukje te schrijven!

1. Pallas:
    Cool! :)
  2. Elise:
    14 juni 2018
    Ik kijk naar je verhalen uit! Veel plezier :):)
  3. Brenda:
    14 juni 2018
    Succes en voor al veel plezier Linsey and friends
  4. Erna:
    14 juni 2018
    Geweldig dat je dit mag meemaken en ik ben enorm trots op je! Een enorme uitdaging en dat heb jezelf bereikt! Ik ga je natuurlijk op de voet volgen.
    Alvast een goede reis en veel plezier😘
  5. Jetty:
    15 juni 2018
    Heel veel plezier en geniet van deze unieke ervaring EN veel plezier en succes met je eerste internationale optreden!!!
  6. Audrey:
    15 juni 2018
    Heel veel plezier op deze reis, Linsey! Klinkt als iets wat een hele mooie en leerzame ervaring kan gaan worden.
  7. Marion Wijburg:
    15 juni 2018
    Fantastisch. Het is nu al boeiend. Geniet er van en veel succes.
  8. Katja Wijburg:
    15 juni 2018
    Hi Lins, super cool en knap! Ik ga je volgen! Goede reis en ook genieten naast het leren. Dat gaat je lukken met de muziek erbij. 💪🏻👊🏻
  9. Loes:
    Hoi Lins,
    Cool! Ik ga je volgen👍
  10. Maud:
    15 juni 2018
    Geweldig Linsey! Naast al het leerzame ook veel plezier gewenst!
  11. Ronald:
    15 juni 2018
    Heel goed hoor. Ik ga je met belangstelling volgen.
  12. Kiki:
    15 juni 2018
    Zo lief nichtje! Super stoer en belangrijk wat je gaat doen.
  13. Michelle:
    16 juni 2018
    Ik wens je een heel goede reis, met vooral veel mooie ervaringen! Ik kijk uit naar je verhalen. Go girl! Geniet ervan!
  14. Heinz Doring:
    16 juni 2018
    Carla, go for iT! Je bent een kanjer!👍