Een mooie afsluiting

25 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

Ik denk dat dit de laatste keer zal zijn dat ik in dit blog schrijf, in ieder geval vanuit Amerika. Ik ben nog steeds in New York en vertrek overmorgen weer naar huis. De studiereis is afgelopen (helaas...) en de meeste reisgenoten zijn alweer in Nederland. Ik had voor het boeken van de tickets gevraagd of ik langer kon blijven en gelukkig kon dat! Ik had namelijk gezien dat vandaag de Pride Parade in NYC plaatsvond en dat wilde ik niet missen!

Gisteren hadden we een vrije dag en is iedereen een beetje zijn eigen gang gegaan in de stad. Ik ben naar het MoMA gegaan (Museum of Modern Arts) met Johan. Wat een mooi museum en een goede afsluiting van de studiereis! Het was mooi dat ik met Johan was omdat wij allebei bij Lister werken en we het dus erover konden hebben wat we willen gaan doen met de ervaringen die we hier opgedaan hebben. We hebben allebei het idee dat de visie die we al hadden verder versterkt is door deze reis. We zien de dingen die we missen in Nederland en we zien de wrijvingen op sommige plekken in de organisatie. Ik heb veel inspiratie en ideeën gekregen maar ik weet nog niet welke kant ik wil opgaan de komende jaren. Ik zie veel mogelijkheden en weet nog niet wat ik ga kiezen. Ik wil blijven leren, werken en reizen, maar ik weet dat ik niet alles tegelijk kan doen. Ook heb ik me (opnieuw) gerealiseerd dat ik echt meer wil gaan doen met spreken omdat ik vaak terug krijg dat ik dit goed kan en omdat ik het ook heel leuk vind. Ik vind het belangrijk om de kennis en ervaringen die ik heb over te dragen naar anderen, dat is ook waarom ik dit blog heb bij gehouden.

Nog een kort stukje over wat het meemaken van de Gay Pride hier voor mij betekent. New York is waar het allemaal begonnen is. Bij de Stonewall Inn vond in 1969 een opstand plaats als reactie op de onderdrukking van LHBT’s door de samenleving en politieagenten. De bezoekers van de Stonewall Inn begonnen terug te vechten tegen de zoveelste pesterijen van de politie. Deze opstand leidde uiteindelijk tot de eerste Gay Pride Parades, die gehouden werden in Chicago, Los Angeles en New York. De Pride Parades vinden nu in heel veel landen plaats, maar dit was de plek waar het allemaal begon! De Parades hebben denk ik veel betekend in de emancipatie van LHBT´s. Vandaag heb ik ook voor de Stonewall Inn gestaan en ik voelde me gelukkig en geaccepteerd tussen alle diverse en vrolijke mensen. Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel kleurrijke mensen bij elkaar gezien!

Als ik weer terug ben in Nederland zal ik dit blog wat gaan editen en foto’s toevoegen. De dagen hier waren vaak zo vol dat ik niet veel energie meer over had om te schrijven. Ik heb het wel gedaan maar het was niet easy! Hopelijk hebben jullie veel plezier gehad met het lezen van de verhalen en hebben jullie een beeld gekregen van wat we gezien en gedaan hebben tijdens deze studiereis. Bedankt voor alle reacties op dit blog en tot snel in Nederland!

1. Diana:
    25 juni 2018
    I am much impressed Linsey!!
    👍
  2. Ronald:
    25 juni 2018
    Zeker hebben we genoten van jouw verhalen. Het is een geweldige ervaring om in Amerika en zeker in New York te reizen en mensen te ontmoeten. Koester dat,
  3. Pallas:
    25 juni 2018
    Wooow en deze blog post is een mooie afsluiting van de blog :) Ik word er een beetje emo van!!!! Heel mooi geschreven, en ik ben zo blij dat je dit hebt meegemaakt!!
  4. Loes:
    Prachtig.
    Een mooie rondleiding door de stad én door jouw beleving Linsey.
    Welkom thuis alvast.
  5. Erna:
    25 juni 2018
    Het was fantastisch om jouw ervaringen en belevenissen te lezen. Deze reis zal je nooit meer vergeten en wij mochten er ook een beetje van meegenieten!
    Thanks😘
  6. Maud:
    25 juni 2018
    Dat wordt nog lang nagenieten! Veel plezier nog en goede reis naar huis!
  7. Elise:
    25 juni 2018
    De manier waarop je schrijft maakt mij al dat ik vind dat je ook moet gaan spreken. Mooie verwoordingen en omschrijvingen en wat mooi dat je dit hebt mee mogen maken. En verdiend ook!! Ik mis je wel dus ik ben wel blij dat je terug komt straks ;)
  8. Carel:
    25 juni 2018
    Leuk dat je daar nog bij kan zijn. Slim van je om toch nog even een paar dagen echt vakantie erbij te pakken.

Leuk verslag ook trouwens!
  9. Brenda:
    29 juni 2018
    Dank je wel Linsey voor je blog. Fijn dat je weer thuis bent. Seeyou@lister
  10. Ellen:
    2 juli 2018
    Erg leuk en inspirerend om te hebben mogen meelezen!!!
  11. Sjoerd:
    6 augustus 2018
    Leuk om je verhalen en bevindingen te lezen Linsey!